torsdag 11 oktober 2007

Goda grannar

Här är grannarnas murar höga (vi förstår nu varför...) och det kan kännas svårt att få kontakt med dem. Men kvällen då vi hade inbrott hjälpte de oss med att åka till polisen med Daniel, tolka när polisen sedan kom hem till oss. En grannfru och hennes hemhjälp (maid) satt mitt i natten och fikade i vårt hus. Vi hade så trevligt trots det otäcka som hänt.
Nu har vi sopat upp glassplittret, fått en ny ruta och köpt en dator så vi kan ha kontakt med omvärlden igen. Tack alla ni som bett för oss den senaste veckan. Barnen sover fortfarande i vårt rum men är inte lika rädda längre och har byggt ett legofängelse för den lilla legogubben som får agera tjuv.

1 kommentar:

Noomi sa...

Ja, tänk GUD har omsorg om oss i livets alla stunder! De han vet att era vänner/familjer i Sverige verkligen skulle velat göra, sänder han andra att till när ni bäst behövde det! VET att NI inte är ensamna även när ni känner er ensamna!!
Don´t ever give up!!

loooooooooooove och Bamse kraaaaaaaaaaaaamen från sverige!! Vet att mångas tankar finns hos er!!

"Jag går på livets väg.. där kan ALLTING hända, men GUD är ÖVER mig och UNDER mig, bakom mig och framför mig.. han omsluter mig på alla sidor!"