torsdag 10 januari 2008

Ytterligare truppförstärkning

Inatt hämtade vi Emelie på flygplatsen. Emelie är en tjej från Alingsås som kommer vara hos oss fram t.o.m. april. Hon kommer hjälpa till nu i detta viktiga pionjär skede. Dessutom kom vår gode vän Joel på besök till Josefs stora förtjusning. På kvällen hade vi en samling med bibelstudium och bön på svenska. Fantastiskt!

Ja, nu bygger vi ett litet team inför våren. Be gärna för våra teamare: Therese och Emelie. Om några dagar kommer även Alexandra från Västerås/Stockholm ut hit till fronten.

5 kommentarer:

Anonym sa...

"D är underbart att få ta emot bud fr. den som kommer me d glada budskapet om frid o frälsning, o me beskedet att det är Israels Gud som är kung! Jo, jag ska uppenbara mitt namn för mitt folk, o de ska lära känna kraften i det namnet. Då ska de äntligen förstå att det är jag, Herren, som talar till dem." Jes.52

Anonym sa...

Det låter underbart med förstärkning! Vi tänker på och ber för er varje dag.

Kramar/ Ac & Magnus

Anonym sa...

Herren är den som förser! Vilken Gud vi har.Och vilken kärlek han bevisar oss. Om och om igen.
Önskar er ett välsignat veckoslut.
Kramar, Margareta m familj

Anonym sa...

Hej!
Skönt med förstärkning.
Här har ni en länk till världen idag. En annan familj som lämnar kalla norden för att arbeta i Thailand. Kansek några att bygga nätverk med??
http://www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=283&Itemid=1

Många kramar
Amanda med familj

Anonym sa...

Vi vill bara önska Er en god fortsättning på nya året 2008 och Guds rika välsignelse. Hemma i nord är all snö bort och det blåser småspik idag. Jag ska strax ta mig ut en sväng troligen med cykel. ha en bra helg och var rädda om varandra.
Kramar Ewa o Leif