lördag 22 mars 2008

Good friday

Långfredagen firade vi i Lumpini Park. På eftermiddagarna brukar det vara mycket folk som rör sig i denna park som brukar jämföras med New York´s Central Park. Vi la ut våra mattor, fikade, sjöng lovsånger och bjöd in människor på fika och samtal om påsken. Bland annat fick vi förmånen att uppmuntra en flyktingfamilj från Sri Lanka och en familj från Belgien som kommit på uppdrag av sitt företag. Två olika världar som vi fick möta samtidigt. Märkligt, men ändå så typiskt Bangkok.

Innan vi åkte hem gick vi till LifeCenter och åt kinamat.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Barnen ser så glada ut! Underbart att se!! Min bebis sparkade så hårt i natt att jag vaknade. Tycker inte den ska hålla på så redan vecka 23! :D Ha det så bra och Guds välsignelse till er!!

Mathilda sa...

Jag blir så glad av att se er allihop! Jag längtar efter värme nu, fina stränder och insekter :). Kramar

Anonym sa...

Ni blir FLER o FLER.. FÅR nog köpa en "vidvinkel-kamera:)", ja, jag vet inte om de finns nån sån! Men om ni ska få plats me alla till slut!! MEN GLÄDJEN är stor för mig att se er om än på bild =)
ÖNSKAR ER MYCKET SEGER I jesu namn dessa kommande månader!! Blessings//Noomi.M

Anonym sa...

Låter ju som att ni hade en underbar påsk! Härligt!

Kram Caroline