fredag 1 maj 2009

Vi behöver dina böner mer än någonsin

Vi har fått 98 nyfödda syskon att ta hand om. Ja, de senaste två veckorna har 98 personer skrivit upp sig på våra kontaktkort och sagt att de nu tagit ett beslut att tro på Jesus.

Igår kväll hade vi ett nästan fullt rum med ett riktigt Jesus party. När vi gjorde inbjudan för de som ville börja tro på Jesus så blev det trångt i uppfölningsrummet.

När vi bett för denna start av HiGH LiFE mötena och vår GOD LOVES BANGKOK festival så har vi bett om att femtio skulle besluta sig för att börja tro på Jesus. Nu har Gud gett oss nästan det dubbla; plus att vi har ett ytterligare femtiotalet som har gett oss sin kontaktinfo för de är intresserade av livet med Jesus.

Vi tackar Gud för LifeCenter teamet och MissionSOS/MCM teamet som varit här och betjänat och visat på Guds kärlek till Bangkokborna. Idag åker MissionSOS/MCM teamet hem. Tack för att ni kom! Ni har gjort en "eternal impact".

Vi har trott Gud om en övernaturlig skörd, nu får vi tro Gud om en övernaturlig förmåga att bevara dessa dyrbara "småsyskon i tron". Be gärna speciellt för dem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, tänk vilken utmaning! Framför allt tänk va mäktigt att se Gud som en sådan verklighet! Han lever!
Tänkte först på i Apg.2:38ff där de troende ökade me tretusen på en dag åh sen så blev de bara fler åh fler tänk;-)!!

Ber självklart för er, för ni behöver all vishet ni kan få kan jag ju förstå!! Beskydd åh glädje i jesu namn!
I honom är jag en ny skapelse, de gamla är borta åh nå nytt ska komma!

See you! Noomi

Anonym sa...

LifeCenter Bangkok är inte fantasi.Det är en underbar verklighet.Tänk vad Gud är glad för er och han ska ge er så mycket glädje o kraft i uppföljningsarbetet.Så många nya i tron som Gud ska använda i den här tiden för Asien!!!Ofattbart men sant.Jag är överlycklig att jag kunde få vara med på resan och jag är så lycklig att jag fick träffa er och se nya människor födas in i Guds rike/Inga